Forum HB

Technicy HB

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-08-23 14:02:21

Piotr
Administrator
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 22
Windows 7Internet Explorer 11.0

SIERPIEŃ 2015

23.08.2015 Dzień

I tutaj wpisujemy co się działo.

Przekrzywiony klocek w środku palety(musiał się obrócić już za infiderem)
Poprawiony czujnik na przenośniku 051 (pierwsza zwrotnica wjazdowa na hb zaraz za bramą), skierowany jest  teraz pod mniejszym kątem.
Spadła paleta podczas pobierania z przenosnika na 3-cim dźwigu. Z pomocą kolegi operującego wózkiem wszystko wynieśliśmy na zewnątrz i stoi przy infiderze. Problem pojawił się później bo zlecenie uszkodzonej palety zawiesiło się na dzwigu. Po różnych próbach rozwiązania problemu paleta została usunięta z systemu i wszystko wróciło do normy.
Zdjęcia przewróconej palety w mailu.
Nr palety:159000091081237282
Ulatniający się amoniak na górze HB robi to regularnie o godzinach: 2:00 10:00 i 16:00. Trwa to ok 20-30min, czyli pewnie jakiś zaworek przy odtajaniu którejś z chłodnic. 


Zrobiłem forum do pisania postów, zalogujcie się i będziemy tam sobie wszystko wpisywali. Czekam na sugestie co dodać bądź zmienić.

Forum pod adresem:
http://www.hb.oxn.pl

Offline

#2 2015-08-24 04:29:16

Szymon
Administrator
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 10
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

22.08.2015 Noc

Zmiana spoko.
Sprawdziłem która chłodnica ma o tych godzinach odtajanie i jest to A72.00 jest to druga od klatki schodowej wewnątrz stodoły. Byłem podczas odtajania o 2:00 posiedziałem tam do 2:15 ponieważ musiałem zbiegać na dół do zaciętej palety. Rzeczywiście trochę „PACHNIE” amoniakiem. Ale musi przyjść mądrzejsza głowa i zlokalizować który zawór dokładnie przepuszcza. Stacyjka odpowiadająca tej chłodnicy to środkowa po prawej stronie.
Co do forum założyłem wszystkim konta żeby nie trzeba było czekać. Loginy to imiona:
Artur, Krzysiek i PiotrekS hasła dostaniecie na pocztę więc nie wiem jakie są.
Założyłem wątek na wrzesień i jeszcze wątek pod tytułem TRUDNE SPRAWY. Fajnie by było opisywać w nim jakieś nietypowe awarie i step by step postępowanie.
Problem z bramą nr 4, wg. Oznaczenia nad bramą, na rampach. To ta co od samego początku robiła problemy. Nie można było jej zamknąć. Kilka razy zrzucałem zasilanie i nic. Wciskałem i wyciągałem grzyba i też nic. Nagle zadziałała nie wiadomo dlaczego, i działała normalnie. Może znowu serwis? Na początku wywalała emergency  stop.

Offline

#3 2015-08-24 13:58:02

Piotr
Administrator
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 22
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

Post Piotrka S

23.08.2015 Rano

1 paleta z przekrzywionym klockiem srodkowym,
Kilka palet z odstającą folią.
1 wywrócona paleta przy dźwigu 2 (środkowa płoza paleta trzymała się tylko w jednym punkcie).
trzykrotnie pojawił się komunikat na dźwigu 1 safety module.

Wiadomość dodana po 6 h 44 min 29 s:
24.08.2015 Dzień

Byli panowie z Grasso i zlikwidowali wyciek.
Była seria źle owiniętych palet, info w mailu
Parę zatrzymań spowodowanych drzazgami z palet i jedna folia na palecie.
Poza tym spoko.

Offline

#4 2015-08-25 04:44:24

Szymon
Administrator
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 10
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

Zmiana spokojna.
Problemy z bramą wjazdową do HB szczegóły na poczcie.
Kilka Poprawek palet i zerwanej folii, ale potwierdzam słowa Piotrka Żdżarskiego widać postępy.

Offline

#5 2015-08-25 14:49:07

Artur
Użytkownik
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 12
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

25-08-2015 I zmiana

Zmiana bardzo spokojna. Zdecydowana poprawa co do foliowania palet (ani jednego błędu spowodowanego wystającą folią), oraz jakości palet (jeżeli dobrze pamiętam to jedynie 2 razy wystąpił problem z obróconym klockiem).

Offline

#6 2015-08-25 20:20:08

PiotrekS
Użytkownik
Dołączył: 2015-08-24
Liczba postów: 17
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

Zmiana przebiegła spokojnie.

5x safety module na dźwigu 1
2x safety module na dźwigu 3
źle owinięta paleta nr 159000091081267845

Co do spisywania części to na liscie zaznaczylem ptaszkiem te do spisania, a ptaszek w  kółeczku to spisane juz.
w excelu po prawej stronie przy danej cześci na niebieskim tle jest spisany nr.
Duży ruch na HB utrudnia spisywanie...

Offline

#7 2015-08-26 04:56:11

Piotr
Administrator
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 22
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

3 x folia
4 safety module d?wig 1
3 x uszkodzona paleta przed infiderem
Spad?y drzwi wjazdowe na HB z górnej prowadnicy- mail
Wystosowany mail wraz z analiz? jak w ko?cu maj? podje?d?a? tiry

Offline

#8 2015-08-26 19:45:10

Artur
Użytkownik
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 12
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

-w jednej z palet na Infeederze w przestrzeni wideł znaleziony kawałek odłamanej palety (widoczne na zdjęciu). Element takiej wielkości powinien zostać zauważony przy pobieraniu palety na produkcji,
- zauważone niedokładne naklejanie etykiet z kodami (również zdjęcie). Po przekazaniu do wózkowego przywożącego palety z produkcji problem wyeleminowany,
- na Infeederze wygięta blaszka od sprawdzania przestrzeni wideł. Prawdopodobnie spowodowane obróconym klockiem jednej z wjeżdżających palet. Blaszka została wyprostowana.
- urwana rączka od bramy wjazdowej do HB. Wózkowy nie czeka aż brama otworzy się do końca, zaczyna jechać tuż po pociągnięciu sznurka otwierającego. Po upływie kilkunastu minut uderzenie w tą samą bramę od wewnątrz. Brama wypadła z dolnego prowadzenia.

Offline

#9 2015-08-26 20:50:43

PiotrekS
Użytkownik
Dołączył: 2015-08-24
Liczba postów: 17
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

Zmiana przebiegła spokojnie.
Podczas pracy dźwigu 1 pojawił się błąd Clearance left, poszliśmy więc z Tomasem sprawdzić czujki czy trafiają w lusterka. Wyregulowaliśmy czujki i lusterka, ponieważ z jednej strony czujka trafiała na ok ¼ powierzchni lusterka.
Na pozostałych dźwigach sprawdzałem i jest OK.
Ok godz 20 ponownie pojawił się ten sam błąd na tym dźwigu. Przejechałem się i usunąłem powiewającą folię odklejoną od palety z regału (Y5).
Poza tym zaobserwowałem na klocku od palety wjezdzającej na HB coś jakby strzępy worka (zdjęcia w załączeniu).

klikajac na wizualizacji na nr dzwigu i dalej na LHD mamy podglad czy paleta jest na dzwigu.
Tomas zauwazyl ze czujki lewa i prawa nie są podlaczone do wizualizacji, zglosilismy do do Petera. Sporo by to nam ulatwilo [dblpt])

Offline

#10 2015-08-27 04:23:40

Piotr
Administrator
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 22
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

Zmiana spokojna. Miałem jedną palete, która była krzywo wykonana i nie przechodziła przez infider i jedną z małymi drzazgami już na HB.
Poza tym tradycyjnie problemy z safety modułem na dźwigu 1.

Offline

#11 2015-08-28 04:35:17

PiotrekS
Użytkownik
Dołączył: 2015-08-24
Liczba postów: 17
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

Zmiana była spokojna do czasu.
Ok 2:30 na dzwigu drugim pojawi? si? b??d "stop awaryjny przerwanie liny przeciwwagi".
Wszed?em na gór? i by?o wida? lu?ne liny od przeciwwagi.
Wezwa?em na pomoc Petera.
NIewiadomo czemu zablokowa? si? mechanizm chwytaj?cy (zabezpieczenie przed zerwaniem liny).
Znajduj? si? on na samym dole d?wigu (rolka z zabezpieczeniami na której nawini?ta jest lina), aby j? odblokowa? nale?y nacisn?? przycisk pod t? rolk?, Peter robi? to wielokrotnie.
Nast?pnie wy??czyli?my zasilanie d?wigu i po ponownym uruchomieniu weszli?my na d?wig i zjechali?my na dó? w trybie r?cznym (z tego co  zrozumialem nale?y tylko jecha? w dól aby lina sie naciagnela i odbezpieczy? si? mechanizm chwytaj?cy). Dopiero po zjechaniu na dó? mo?na by?o skasowa? b??d i pu?ci? d?wig w automacie.

Offline

#12 2015-08-28 14:05:14

Artur
Użytkownik
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 12
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

27-08-2015 II zmiana

Zmiana bardzo spokojna. Jedyny problem jaki wystąpił to jedna zablokowana paleta przy wyjeździe z 1 dźwigu, została poprawiona ręcznie.

Offline

#13 2015-08-29 12:55:16

Piotr
Administrator
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 22
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

Zmiana spoko, jedna folia i na koniec zmiany na chwilę odmówiła posłuszeństwa brama wjazdowa na HB. Nie otwierała się i nie zamykała. Po chwili klikania zaczęła działać.

Offline

#14 2015-08-30 20:46:36

Piotr
Administrator
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 22
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

Proponuje takie co? do zdmuchiwania syfu z przeno?ników (a'la Czechy):

http://allegro.pl/zestaw-malarski-pisto … 05444.html


Takie do poprawienia nag?o?nienia w naszym miejscu pracy:

http://allegro.pl/glosniki-logitech-z31 … 06204.html

tu s? fajniejsze, ale nie wiem czy sta? firm? :

http://allegro.pl/glosniki-komputerowe- … 83023.html


Jak by co mog? kupi? ze swojego konta allegro i poprosi? by przys?ali do nas za pobraniem?

Krzysiek chce jeszcze ?eby?my kupili odkurzacz przemys?owy, tylko pytanie czy nam jest potrzebny? ?eby co? odkurzy? to trzeba b?dzie go wnie?? na HB, znale?? gniazdko, rozwin?? przed?u?acz.. i tu pytanie czy nie pro?ciej zamie?? ? Proponuje si? wstrzyma? i jak kiedy? pojawi si? taka sytu?acja, ?e kto? sobie pomy?li w czasie sprz?tanioa "chm szkoda ?e nie mamy odkurzacza" to wtedy kupi? :

Na chwilę staneły mi 3 kreiny w jednym czasie i błąd: zasilanie sieciowe drugostronne. Odpaliłem i poszło.

Offline

#15 2015-08-31 04:41:45

Artur
Użytkownik
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 12
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

28-08-2015 II zmiana

Zmiana dość spokojna. Jeżeli chodzi o problemy z paletami to był problem opisany wcześniej w mailu, pod koniec zmiany 2 przypadki wystającej folii (clearance).
Podczas załadunku jednego z tirów kierowca wyjechał z doku nr 4 mimo że miał czerwone światło i nie był do końca załadowany. Sprawdziłem stan rampy, wszystko jest OK.
Na przenośniku LRCC035 pojawiał się błąd „Sensor error”. Początkowo próbowałem go ustawić pod innym kątem. Jednak po przyjrzeniu się dokładnie zauważyłem że znajdują się na nim kawałki lodu. Osadzenie się lodu prawdopodobnie spowodowane jest wodą, która skapuje z parownika znajdującego się nad transporterami. Czujnik został oczyszczony, dodatkowo sprawdziłem pod tym kątem pozostałe czujniki. Na żadnym z nich nie było lodu.

Wiadomość dodana po 02 min 36 s:
Kilka błędów prześwitu spowodowane resztami folii, poza tym bez żadnych problemów.

Wiadomość dodana po 03 min 44 s:
30-08-2015 III zmiana

Podczas zmiany wystąpił problem przy wyjeździe jednej z palet ze śluzy znajdującej się bliżej wejścia do HB. Paleta nie trafiła środkową płozą pomiędzy plastikowe krążki i zatrzymała się. Została poprawiona ręcznie. Dodatkowo na Infeederze jeden problem z obróconym klockiem palety.
Na początku zmiany problem z bramą zewnętrzną na doku nr 6 (rampa nie chciała się złożyć po zamknięciu bramy). Na panelu wyświetlony był błąd E24. Błąd ten oznaczał utratę położenia krańcowego bramy. Powodowało to wymieniony problem. Brama została zamknięta ręcznie. Po wyłączeniu z zasilania i ponownym włączeniu wszystko wróciło do normy.
Zauważony został problem tzw. „trumien”, które od dnia wczorajszego są umieszczane w HB. Po godzinie od ułożenia (zdjęcia zostały wykonane o 0:34) widoczne było wybrzuszenie po jednej ze stron palety. Wraz z upływem czasu problem ten narastał, wybrzuszenie pojawiło się także po drugiej stronie. Szerokość palety przez to zwiększyła się o ok 20 cm w ciągu 5 godzin od ułożenia palety. Przykład ten pokazuje, że nawet jeżeli produkt tego rodzaju przejdzie przez Infeeder może on spowodować pewne komplikacje przy pobieraniu go z HB.
Wjechałem dźwigiem nr 1 i nr 2 w miejsca gdzie znajdują się takie palety umieszczone na nocnej zmianie dnia poprzedniego. Wszystkie są OK, nie ma takiego problemu jak z tą dzisiejsza.

Ostatnio edytowany przez Artur (2015-08-31 04:43:32)

Offline

#16 2015-08-31 20:39:39

Piotr
Administrator
Dołączył: 2015-08-23
Liczba postów: 22
Windows 7Internet Explorer 11.0

Odp: SIERPIEŃ 2015

Znowu Piotrowi sie zapomnialo:
Zmiana spokojna.
Zdarza?y si? uszkodzone palety, zwisaj?ca folia - na bie??co usuwane przez wózkowego przed wjazdem na infeeder.
Na transporterach na zewn?trz HB zosta?y podci?gni?te niektóre ?a?cuchy. W ?rodku HB nie mia?em mo?liwo?ci ze wzgl?du na du?y ruch i s?aby dost?p.
Podwykonawca GEA GRASSO (EL-GRZE?) na górze HB wymienia? przewód, bodaj?e od czujki, zako?czy? prac? ok 13:00.
Od rana montowana jest spr??arka w maszynowni, Panowie z GEA uruchamiaj? j? w?a?nie st?d te? mog? si? pojawia? alarmy.

Wiadomość dodana po 06 min 23 s:
I moja II zmiana:
Sprężarka zamontowana, ale nikt nie przyszedł nic nie powiedział ?
Miałem dwie folię i jedną obrucona kostkę. Spoadła jedna paleta przy infiderze (zsunęła się z wózka),zawieziona do przepakowania i poszła jeszcze raz.
Pół zmiany zajmowałem sie załatwieniem nam spodni, ciężka droga ale zmierzamy w dobrą stronę [dblpt])
Zauważyłem że na łańcuchach zaczynają si? pojawiać zasta?e ogniwa.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
ace - nowaperspektywa - citywilanow - aegos - skaldowie